Termeni si conditii

Termeni si conditii generale privind furnizarea serviciilor postale

Prezentele Conditii Generale privind furnizarea Serviciilor Postale oferite de DURAS MEDIA SRL (www.returneaza.ro sau returneaza.ro) se completeaza in mod corespunzator cu prevederile OUG 13/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, si prin Decizia presedintelui ANCOM nr. 313/2017.

1. Partile contractante

1.1. Prestatorul de servicii postale

Duras Media SRL (in continuare: Prestator, Returneaza.ro)

Sediul social: Judet Ilfov, Strada Oituz, Nr 20, Magurele

Numarul de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului de pe lânga Tribunalul Ilfov: J23/2649/2018

CUI/CIF: RO 23027986

Nr. inregistrare ANSPDCP: 18006

Cod CAEN: 4751 - Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet

Email: office@returneaza.ro

Pagina de web: www.returneaza.ro

Program de lucru: L-V, 09:00 - 18:00, S-D: iNCHIS

Activitatea de baza: servicii postale, având ca obiect trimiteri postale interne.  Pentru indeplinirea serviciilor, Prestatorul apeleaza la parteneri.

1.2. Clientul, Solicitantul serviciilor/Expeditorul

Clientul, Solicitantul serviciilor / Expeditorul (in continuare: Solicitant / Expeditor / Client): persoana fizica, persoana juridica, societatea comerciala fara personalitate juridica sau alta organizatie care solicita serviciile Prestatorului prin comanda scrisa (inregistrata pe pagina web, www.returneaza.ro).

Solicitantul/Expeditorul este in legatura exclusiv cu Prestatorul, iar pe baza ofertei Prestatorului depune comanda catre Prestator indicând serviciul postal ales (inclusiv caracteristicile acestuia, acolo unde este cazul) si poate solicita orice fel de informatii de la Prestator, respectiv poate depune declaratii legale adresate acestuia. Conform comenzii adresate Prestatorului, furnizarea efectiva a  serviciului postal, incepând de la colectarea trimiterii postale si pâna la livrare, se va efectua insa de catre partenerii sai contractuali, in baza legaturii existente cu Prestatorul si a datelor furnizate de catre acesta.

2. Reguli generale de utilizare a serviciilor

2.1. Ambalare, inchidere, adrese

Responsabilitatea ambalarii trimiterilor postale, precum si a inscrierii datelor pe trimiterea postala revin expeditorului. Expeditorul trebuie sa se asigure ca adresa este indicata in mod adecvat pentru serviciul postal solicitat (de exemplu, cuprinzând inclusiv toate datele de identificare ale expeditorului in cazul serviciului contra ramburs) si ca ambalajul trimiterii postale va proteja si va conferi siguranta corespunzatoare naturii continutului.

Ambalarea trimiterii postale: Conform caracteristicilor, naturii, formei, greutatii continutului, trimiterea postala se va ambala de asa maniera ca ambalajul sa protejeze continutul din interior. Pentru invelis se va alege un ambalaj curat, opac care nu permite vizualizarea continutului, care nu va impiedica insa lizibilitatea adresei si pe suprafata careia se pot lipi usor si durabil adresa si alte semne, etichete, indicii/marcaje.

inchiderea trimiterilor postale: invelisul, ambalajul interior si exterior si inchiderea vor asigura imposibilitatea accesarii continutului fara deteriorarea evidenta a invelisului. Pot fi acceptate numai trimiteri postale complet sigilate. Prestatorul nu conditioneaza prestarea serviciilor postale de deschiderea trimiterii postale, nu va deschide trimiterea postala si nu va utiliza metode de manipulare care ar da posibilitatea oricarei persoane de a lua cunostinta de continutul trimiterii postale.

Indicarea adreselor: Trimiterea postala va avea inscrise datele de identificare complete ale destinatarului, iar in cazul serviciului Contra ramburs si ale expeditorului (nume si prenume/denumirea in cazul persoanelor juridice, respectiv adresa completa de livrare).

Trimiterile postale care contin bunuri fragile vor trebui ambalate corespunzator de catre expeditor, se vor utiliza materiale de umplere si de amortizare de jur imprejurul obiectelor (talas, polistiren antisoc sau alt material care atenueaza socul mecanic) si se va tine cont de rezistenta si durabilitatea ambalajelor alese in conformitate cu continutul (obiectele fragile plate ar trebui sa aiba separatoare de protectie, discurile informatice trebuie protejate cu materiale speciale cu bule, marginile ascutite ale bunurilor trebuie protejate cu material de sustinere, bine securizate; bunurile de valoare trebuie protejate cu ambalaje din carton cel putin dublu; pentru cutiile din lemn trebuie verificate/securizate colturile si capacul trebuie inchis etans). Se va aplica inscriptia „Fragil”.

Preluarea trimiterii postale se realizeaza prin partenerii Prestatorului de la adresa indicata de expeditor. Predarea trimiterii postale se face la adresa indicata de Solicitant/Expeditor, personal catre destinatar sau catre persoana autorizata sa primeasca trimiterea postala.

2.2. Reguli privind continutul trimiterii postale

Prestatorul accepta doar trimiteri postale ambalate si etichetate in mod corespunzator de catre expeditor. Expeditorul raspunde de corectitudinea datelor inscrise pe trimiterea postala, cât si de ambalarea corecta a trimiterii postale.

Este responsabilitatea expeditorului sa se asigure ca ceea ce contine trimiterea postala respecta legislatia. Continutul trimiterii postale nu poate fi un obiect sau material al carui transport este interzis prin lege, care contravine ordinii publice sau bunelor moravuri, precum obiectele interzise de mai jos, dar fara a se limita la acestea:

  • arme: arme de foc, carabina, pusca, munitie, componente ale armei de foc etc.;
  • arme de injunghiere, de taiere, cutite, topor etc., orice instrumente periculoase pentru oameni si animale, care pot curma viata;
  • materiale periculoase omului si animalelor: materiale explozive, explozibili, materiale inflamabile, materiale cu efecte toxice sau caustice, materiale radioactive, materiale infectioase sau cu risc de infectie, solutii periculoase omului, respectiv orice alte materiale, care pot avea efecte nefavorabile, din cauza caracteristicilor sale, asupra celorlalte trimiteri postale respectiv asupra personalului.
  • materiale inflamabile (de exemplu: benzina, motorina, pacura, gaz lichefiat);
  • gaz, dispozitive pirotehnice (de exemplu: spray cu gaz)
  • detergent si toate lichidele si prafurile de curatat
  • toate celelalte obiecte, materiale, substante care teoretic pot pune in pericol viata umana, mediul, siguranta publica, siguranta statului, curierul, respectiv partenerii, colegii si vehiculele de transport.
  • produse periculoase conform ADR;
  • droguri, substante halucinogene, materiale psihotrope, narcotice si alte materiale halucinogene si definite in codul penal;
  • tigari, tutun si alte produse de tutungerie in orice cantitate
  • obiecte care sunt ofensive fata de sentimentele de pietate, cenusa funerara, ramasite umane;
  • probe sanitare (inclusiv fluide corporale si probe de tesut)
  • plate vii, buchet de flori, plante in ghiveci
  • animale vii sau moarte;
  • blana naturala si haine captusite cu blana naturala
  • produse perisabile, infectioase, dezgustatoare;
  • alimente perisabile, alimente inghetate;
  • conserve, compoturi, muraturi;
  • produse sensibile la temperatura, a caror transportare necesita racire sau incalzire;
  • alcool in cantitate comerciala;
  • sampanie, vin spumant;
  • bauturi carbogazoase, bere;
  • bautura spirtoasa, produse alcoolice preparate acasa;
  • produse lichide care nu au fost ambalate in mod corespunzator;
  • bani in numerar (bani de hârtie sau moneda) in orice valuta, mijloace de plata care inlocuiesc banii in numerar: de exemplu card bancar, card debit, bonuri de masa, tichete de vacanta, hârtii valorice (precum documente emise de catre autoritati ale statului, cartele de telefon pre-pay, cartelele SIM activate, timbre nefolosite, vinieta etc.)
  • bijuterii la moda, bijuterii din metale pretioase sau din pietre pretioase
  • metale pretioase (aur, argint, platina), pietre pretioase
  • obiecte care nu pot fi inlocuite sau unice;
  • opere de arta care fac parte din patrimoniul national, opere de arta de mare valoare;
  • obiecte usor casabile din portelan si ceramica, cana, vaza etc.
  • aerosol, dezodorizant, spray etc.
  • cosmetice pe baza de alcool (parfum, lotiune dupa barbierit, acetona etc.)
  • lac de unghii
  • stingator de incendiu
  • obiecte de mobilier: dulap, vitrina cu sau fara geam din sticla, canapea, saltea, pat, masa, fotoliu etc.
  • instrumente casnice de uz sanitar: chiuveta, cada, vas de toaleta, cabina de dus etc.
  • trimitere postala adresata pentru un oficiu postal;
  • produse neambalate
  • produse deteriorate
  • trimiteri postale care nu indeplinesc criteriile de ambalare stabilite mai sus.

in cazul trimiterilor ce fac obiectul serviciilor postale internationale se vor respecta, suplimentar, de catre expeditor si destinatar, dispozitiile legale incidente in domeniul vamal, precum si legislatia statelor pe teritoriul carora se presteaza operatiuni componente ale serviciilor postale si a celor tranzitate de trimiterea postala.

in virtutea dispozitiilor legale privind secretul trimiterilor postale, Prestatorul nu are obligatia de a verifica daca continutul trimiterii postale este exclus de la transport sau daca poate fi transportat numai in anumite conditii. Totusi, in cazul in care, in orice etapa a efectuarii serviciului, dupa preluarea trimiterii postale, se constata in mod neindoielnic ca trimiterea postala contine bunuri interzise la transport sau conditiile speciale necesare transportului nu sunt complet indeplinite conform legislatiei in domeniu, respectiv nu respecta legislatia statelor pe teritoriul carora urmeaza a se realiza livrarea ori a statelor care urmeaza a fi tranzitate, trimiterea postala in cauza nu se va preda destinatarului. Sarcina probei revine Prestatorului. Expeditorul este responsabil pentru daunele provocate de trimiterea postala asupra vietii, sanatatii si integritatii corporale a persoanelor, de asemenea, asupra altor obiecte, echipamente ale Prestatorului si alte trimiteri postale.

Prestatorul nu este responsabil pentru eventualele alterari ale trimiterii postale prin mijloace sau din cauze electromagnetice (de exemplu, demagnetizare, scanare cu raze X in cadrul procedurilor de securitate/vamale etc.).

3. Drepturi si obligatii

3.1. Drepturile si obligatiile Solicitantului/ Expeditorului/Clientului

A) Solicitantul are obligatia sa depuna in scris comanda pentru furnizarea serviciului postal prin intermediul paginii web a Prestatorului, indicând tipul serviciului postal ales, date detaliate despre trimiterea postala: dimensiuni, greutate, cantitate, si alte date relevante cu privire la aceasta, cu precadere in cazul trimiterilor postale internationale, si completând in mod corespunzator câmpurile din cadrul formularului de comanda. Raspunderea cu privire la corectitudinea datelor furnizate revine solicitantului/ expeditorului. Solicitantul ia la cunostinta ca Prestatorul nu accepta comenzi formulate verbal sau personal la serviciul clienti al Prestatorului, respectiv prin telefon, ci toate datele solicitate de catre Prestator trebuie trimise prin intermediul paginii web a Prestatorului. Dupa depunerea/inregistrarea comenzii Solicitantul/Expeditorul ia la cunostinta ca, prin completarea comenzii, constient de raspunderea sa penala, declara ca in trimiterea postala nu exista un continut ilegal, contrar cu legea statului de colectare, tranzit sau livrare, sau periculos si, prin aceasta declaratie, isi asuma raspundere legala si materiala totala pentru continutul trimiterii postale indiferent daca a fost personal la ambalarea trimiterii postale, respectiv la preluarea trimiterii postale de catre personalul furnizorului.

B) Prestatorul accepta sa colecteze trimiterea postala in masura in care acestea indeplineste conditiile de acceptare stabilite de catre Prestator prin prezentul document, disponibil de asemenea pe pagina web a acestuia. Solicitantul/Expeditorul ia la cunostinta ca ambalarea corespunzatoare este responsabilitatea sa.

C) Solicitantul este obligat la plata tarifului serviciului postal solicitat.

D) in cazul in care Solicitantul/Expeditorul doreste sa-si exercite dreptul de retragere/renuntare la serviciile postale, este obligat sa transmita dorinta sa de retragere/renuntare pe cale electronica la e-mail: office@returneaza.ro numai in masura in care trimiterea postala nu a fost colectata de personalul furnizorului, iar in conditiile in care s-a efectuat deja colectarea trimiterea postale doar daca solicitantul a optat pentru serviciul schimbare destinatie. in masura in care este indeplinita una dintre aceste conditii, Prestatorul va confirma Solicitantului in termen de 1 zi lucratoare primirea retragerii/renuntarii in scris, prin e-mail.

3.2. Drepturile si obligatiile Prestatorului

A) Prestatorul este obligat sa asigure Solicitantului/Expeditorului formularele necesare -confirmarile de comanda si alte formulare speciale (de exemplu: factura proforma, ”declaratie privind periculozitatea”, declaratie cu utilizare dubla, formular CITES) pentru solicitarea serviciilor, in mod gratuit.

Prestatorul declara ca aceasta obligatie, conform prezentului punct, se refera exclusiv la obligatia de a pune la dispozitia Solicitantului/Expeditorului formularele goale, fara a include si verificarea formei si a continutului formularelor completate de catre acesta din urma care sunt predate direct partenerilor sai. Prestatorul este obligat sa transmita doar partenerilor sai formularele completate.

B) Comanda scrisa pentru solicitarea serviciilor trimisa de catre Solicitant/Expeditor pe cale electronica, va fi confirmata de catre Prestator prin e-mail.

C) Prestatorul administreaza, organizeaza si transmite catre partenerul ales de Solicitant/Expeditor comenzile sosite pe cale electronica, incluzând datele indicate in formularul de comanda.

D) in vederea indeplinirii serviciului comandat de catre Solicitant/Expeditor, Prestatorul va obtine si va incheia contracte de prestari servicii postale cu partenerii sai, necesare pentru prestarea efectiva a serviciilor postale. Prestatorul va incheia contractele de prestari servicii si celelalte contracte cu terti si cu partenerii sai in numele lui propriu, dar in beneficiul Solicitantului/Expeditorului.

E) Prestatorul va informa Solicitantul/Expeditorul/Destinatarul in mod complet referitor la trimiterea postala in baza comenzii - chiar si pe parcursul indeplinirii serviciului postal, la cererea expresa a Solicitantului, prin prezentarea anumitor detalii, precum numarul de identificare al comenzii si/sau a numarului scrisorii de trasura. Pe durata raportului juridic, Prestatorul, va tine legatura permanent cu Solicitantul/ Expeditorul care a comandat serviciul postal (respectiv cu persoana de contact autorizata desemnata de catre acesta) si cu partenerul in cauza, de asemenea va asigura fluxul informatiilor, posibilitatea depunerii de reclamatii, obiectiuni sau alte observatii si declaratii.

F) Pentru eficientizarea mentinerii legaturii cu clientii, Prestatorul poate fi contactat de catre clienti in zilele lucratoare intre 9:00 - 18:00, telefonic si in scris prin posta electronica. in cadrul serviciului pentru clienti, angajatii Prestatorului pot da informatii in baza anumitor detalii de identificare, precum numarul de identificare a comenzii/numarul scrisorii de trasura etc. Prestatorul inregistreaza convorbirile telefonice.

Datele de contact ale Serviciului Clienti:

office@returneaza.ro

4. Servicii

Serviciile societatii DURAS MEDIA SRL se refera la servicii postale exclusiv in calitate de intermediar, prestarea efectiva a serviciilor postale realizându-se prin partenerii sai. DURAS MEDIA SRL (RETURNEAZA.RO) nu dispune de vehicule proprii de transport si nu are personal angajat care sa efectueze operatiuni de colectare, sortare, transport sau livrare, asadar nu intra in contact in mod fizic cu trimiterile postale, toate aceste operatiuni fiind exercitate prin intermediul partenerilor sai. DURAS MEDIA SRL ii revine raspunderea in fata Solicitantului/Clientului/Expeditorului cu privire la oferirea si furnizarea serviciilor postale, apeland insa in vederea prestarii efective la parteneri, terti furnizori de servicii postale (lista, actualizata, cuprinzând furnizorii de servicii postale prin intermediul carora Presatorul asigura furnizarea serviciilor este disponibila pe pagina de internet RETURNEAZA.RO).

in ceea ce priveste activitatea societatii RETURNEAZA.RO, aceasta este cea care organizeaza prestarea serviciului postal, care va fi efectuat de catre partenerul ales de catre Client/Solicitant/Expeditor, motiv pentru care acesta va comunica si va solicita toate informatiile legate de trimiterea postala catre si de la RETURNEAZA.RO, raspunderea pentru furnizarea serviciilor postale in fata Clientului fiind exclusiv in sarcina RETURNEAZA.RO.

Prestatorul asigura furnizarea serviciilor postale dupa confirmarea comenzilor inregistrate pe pagina sa de web.

4.1. Servicii postale distincte (speciale)

4.1.1 Trimitere postala cu valoarea declarata

Prestatorul furnizeaza servicii de trimitere cu valoare declarata, servicii ale caror particularitati constau in asigurarea unei trimiteri postale impotriva pierderii, furtului, distrugerii totale sau partiale ori deteriorarii, pentru o suma care nu poate depasi valoarea declarata de catre Solicitant/Expeditor, si in eliberarea, la cerere, ulterior depunerii, respectiv livrarii trimiterii postale, a unei dovezi privind depunerea trimiterii postale sau livrarea la destinatar, fara a fi confirmata in scris de catre acesta.

Termenul in care poate fi solicitata de Solicitant dovada privind depunerea, respectiv livrarea trimiterii postale care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata este de 9 luni de la data depunerii acesteia, Prestatorul având obligatia de a comunica dovada respectiva in termen de maxim 10 zile lucratoare de la data solicitarii, printr-o metoda agreata (de exemplu e-mail etc.), fara a implica costuri suplimentare in sarcina Solicitantului/Expeditorului.

in cazul serviciilor de trimitere cu valoare declarata, valoarea maxima acceptata a valorii declarate este de 10000 RON (zece mii). in situatia in care expeditorul a declarat o valoare mai mica decât valoarea reala, despagubirea este la nivelul valorii declarate.

4.1.2 Serviciul de trimitere contra Ramburs

Prestatorul furnizeaza serviciul postal contra Ramburs a carui particularitate consta in achitarea de catre destinatar expeditorului, prin intermediul retelei postale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii postale inregistrate. Preluarea trimiterilor postale care fac obiectul serviciului contra ramburs se face numai in conditiile in care expeditorul a indicat in mod corect si complet toate datele sale de identificare.

Serviciul Contra Ramburs NU ESTE DISPONIBIL!

4.2 Calitatea prestarii serviciilor postale

Prestatorul se angajeaza ca, pe parcursul activitatii sale, va presta in totalitate serviciile comandate de solicitant/expeditor, conform termenilor si conditiilor generale, va livra trimiterile postale in siguranta si le va preda in stare intacta si nedeteriorata astfel cum au fost preluate de la expeditor.

Traseul trimiterilor postale colectate in vederea livarii la destinatar va fi ales de catre Prestator si partenerul acestuia.

4.3. Timpul de livrare

Timpul de livrare al trimiterilor postale colectate si livrate de/pe teritoriul Romaniei este de 3 zile lucratoare.

Prestatorul nu furnizeaza servicii postale Express având ca obiect trimiterile postale interne.

4.4. Limitele de greutate si de marime

Limitele de greutate ale trimiterilor postale care pot fi colectate, sortate, transportate si livrate cu partenerii Prestatorului, având in vedere mijloacele de transport si de manipulare de care dispun partenerii, sunt urmatoarele:

  • Greutatea maxima admisa a unei trimiteri postale interne este de 31.5 kg.
  • Greutatea volumetrica se calculeaza dupa formula lungime x latime x inaltime/6000.

Limitele de dimensiuni maxime acceptate ale trimiterii postale:

  • circumferinta maxima (lungime + 2*latime+2*inaltime) 300 cm;
  • lungime maxima 60 cm

5. Refuzul, terminarea, imposibilitatea prestarii serviciului

5.1. Refuzul incheierii si indeplinirii contractului

Prestatorul nu accepta trimiteri postale postale in situatiile de mai jos:

  • trimiterea postala consta in bunuri al caror transport este interzis prin dispozitii legale, fie chiar si numai pe o portiune din parcurs;
  • trimiterea postala al carei ambalaj prezinta inscriptii care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, precum si trimiterea postala constând in bunuri care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, daca se depun neambalate sau in ambalaj transparent;
  • trimiterea postala care prezinta etichete sau inscriptii vechi neindepartate.

Prestatorul are dreptul de a refuza predarea catre destinatar a trimiterii postale in urmatoarele cazuri:

  • când, dupa preluarea trimiterii postale, rezulta in mod neindoielnic ca aceasta contine bunuri interzise la transport sau care nu respecta conditiile speciale de transport stabilite conform legislatiei in domeniu, respectiv legislatia statelor pe teritoriul carora urmeaza a se realiza livrarea ori a statelor care urmeaza a fi tranzitate;
  • când, dupa preluarea trimiterii postale, aceasta a produs sau poate produce iminent pagube persoanelor, mediului, instalatiilor utilizate sau altor trimiteri postale; in acest caz, Prestatorul poate distruge trimiterea postala cu respectarea legislatiei aplicabile si, atunci când este posibil, cu informarea expeditorului, contractul incetând de drept. Sarcina probei ii revine Prestatorului.

5.2. incetarea contractului

Contractul dintre solicitant/expeditor si Prestator inceteaza in unul dintre urmatoarele cazuri:

  • prin predarea trimiterii postale catre destinatar sau returnarea acesteia la expeditor;
  • prin predarea catre expeditor a contravalorii bunului care face obiectul serviciului contra ramburs;
  • prin acordul partilor;
  • la expirarea termenului de pastrare stabilit conform pct. 5.4;
  • prin imposibilitatea fortuita de executare a contractului, timp de 6 luni de la colectarea trimiterii postale;
  • de drept, sarcina probei revenindu-i Prestatorului. Prestatorul poate distruge trimiterea postala care a produs sau poate produce iminent pagube importante persoanelor, mediului, instalatiilor utilizate sau altor trimiteri postale, cu respectarea legislatiei aplicabile si, atunci când este posibil, cu informarea expeditorului.

5.3. Trimiteri postale care nu pot fi livrate, timp de returnare

Nu poate fi livrata trimiterea postala care, din motive independente de Prestator, nu poate fi predata destinatarului (sau persoanei autorizata sa primeasca trimiterea postala) ori acesta refuza primirea trimiterii postale, respectiv achitarea contravalorii bunului care face obiectul trimiterii postale in cazul serviciului contra ramburs.

Cu exceptia trimiterilor postale care fac obiectul serviciilor Express, in cazul imposibilitatii de predare a trimiterilor postale catre destinatar (sau persoana autorizata), Prestatorul va instiinta destinatarul printr-un aviz care sa anunte incercarea de livrare a trimiterii postale si va pastra, la punctul de contact, in vederea predarii, trimiterea postala care nu a putut fi predata acestuia, pentru o perioada de 5 zile de la data avizarii acestuia.

Prestatorul va returna trimiterea postala la adresa Expeditorului intr-un termen de 7 zile lucratoare in cazul trimiterilor postale interne, respectiv in termen de 21 zile lucratoare in cazul trimiterilor postale internationale, de la data expirarii perioadei de avizare sau de la data incercarii de livrare, dupa caz, daca trimiterea nu a putut fi predata destinatarului din urmatoarele motive:

  • adresa destinatarului nu exista sau la acea adresa nu exista nicio constructie unde trimiterea postala sa poata fi predata, ori un serviciu disponibil destinat primirii trimiterilor postale (de exemplu, registratura);
  • destinatarul/persoana autorizata sa primeasca trimiterea postala, nu a fost gasita la adresa indicata, iar termenul de avizare a expirat;
  • destinatarul sau persoana autorizata sa preia trimiterea postala a refuzat primirea trimiterii postale sau achitarea contravalorii trimiterii postale care face obiectul serviciului contra ramburs.

Pentru toate trimiterile postale, daca Prestatorul  a luat toate masurile
in vederea livrarii, dar nu a reusit sa o livreze, trimiterea postala va fi returnata la expeditorul acesteia. Tariful de retur va fi facturat catre Solicitant/Expeditor.

5.4. Trimitere postala nereturnabila

Trimiterilor postale care nu au putut fi predate destinatarului si nici returnate expeditorului sunt considerate nereturnabile. Prestatorul este obligat sa pastreze gratuit trimiterile postale nereturnabile pentru o perioada de 9 luni de la data depunerii acesteia. Dupa expirarea termenului de pastrare, continutul trimiterii postale nerevendicate intra in proprietatea Prestatorului.

6. Stabilirea si plata tarifelor serviciilor postale

6.1. Stabilirea tarifelor

Pentru serviciilor postale prezentate in Termenii si Conditiile Generale (in continuare: Servicii) clientul/solicitantul/expeditorul - va plati un tarif in baza unei facturi emise de Prestator. Clientii iau la cunostinta ca, Prestatorul va considera datele Solicitantului/Expeditorului ca si date de facturare.

Prestatorul informeaza Solicitantul/Expeditorul ca pe pagina sa web www.returneaza.ro sunt specificate detaliat tarifele serviciilor postale, atât nete, cât si brute. Facturile emise de Prestator contin tarifele/ sumele brute, conform legislatiei privind impozitarea si plata TVA-ului. Prestatorul se angajeaza ca, in cazul platii anticipate, va restitui, in termen de 14 zile de la luarea la cunostinta a retragerii sau a renuntarii partii care a efectuat plata, in mod identic platii contravalorii, respectiv in cazul trimiterilor postale care nu au fost colectate de la expeditor, suma totala a contraprestatiei.

Solicitantul ia la cunostinta ca tariful serviciului postal cert/final este determinat la momentul colectarii trimiterii postale in urma efectuarii masuratorilor si a cântaririi trimiterii postale de catre personalul furnizorului care colecteaza trimiterea postala. Tariful estimat la momentul efectuarii comenzii fiind calculat exclusiv conform tipului serviciului postal ales de catre solicitant/expeditor si a caracterisilor fizice ale trimiterii postale astfel indicate de catre Solicitant/expeditor. Astfel, in cazul in care datele privind trimiterea postala furnizate prin comanda difera de datele determinate la momentul colectarii trimiterii postale, ca si rezultat al efectuarii masuratorilor de catre partenerii Prestatorului, tariful care trebuie achitat de catre utilizator este cel determinat la momentul preluarii trimiterii postale.

6.2. Modalitati de plata

Plata tarifului aferenta serviciilor se poate efectua in urmatoarele moduri:

Prin card bancar: prin efectuarea platii prin aceasta modalitate de plata, Solicitantul va putea completa obligatiile de plata prin transfer anticipat prestarii serviciilor postale, prin intermediul cardului bancar. Pagina de web va redirectiona Solicitantul la platforma de plata in interval de 10 secunde, unde isi poate indica datele si isi poate indeplini obligatia de plata. Factura fiscala se va trimite electronic.

7. Informare, reclamatii

7.1. Informare

Prestatorul se angajeaza ca va informa clientii sai despre toate modificarile esentiale survenite in termenii si conditiile de prestari servicii, va transmite celor interesati prin e-mail, va publica pe pagina de web:

  • termenii si conditiile generale;
  • tarifele serviciilor;
  • numarul de telefon pentru contactare permanenta, alte date de contact;
  • orice alte informatii de interes public.

7.2. Sesizari si reclamatii

Conform legislatiei aferente, Prestatorul este obligat sa asigure clientilor solicitanti posibilitatea depunerii gratuite de sesizari legate de servicii (in continuare reclamatie). Clientii pot sa-si depuna reclamatiile dupa cum urmeaza:

  • in scris, pe suport hârtie;
  • prin email;

Se considera o reclamatie sesizarea in care utilizatorul sustine ca serviciile furnizate de Prestator sunt prestate necorespunzator, nu au fost prestate sau nu au indeplinit conditiile de calitate stabilite in prezentul document. Prestatorul inregistreaza si tine evidenta tuturor reclamatiilor primite de la utilizatori catre Prestator. Furnizorul are obligatia de a intocmi si de a actualiza permanent un registru general in care vor fi inscrise toate reclamatiile adresate de expeditori sau destinatari, documentele justificative solicitate acestora si rezultatul solutionarii reclamatiilor, inclusiv in cazul in care serviciul postal este prestat de mai multi furnizori.

Prestatorul este obligat sa verifice reclamatiile in cadrul unei proceduri gratuite, transparente si nediscriminatorii.

in cazul observatiei verbale, Prestatorul va actiona pe loc, in masura posibilitatilor pentru rezolvarea prejudiciului, respectiv va furniza informatiile necesare.

7.3. Mecanismul de solutionare a reclamatiilor

Prestatorul a stabilit un mecanism de solutionare a reclamatiilor, in special, in ceea ce priveste pierderea, furtul, distrugerea partiala ori totala, sau deteriorarea trimiterilor postale, precum si nerespectarea conditiilor de calitate a serviciilor (termenii de livrare, de returnare etc.). Reclamatiile privind trimiterile postale, survenite pe parcursul indeplinirii serviciilor prestate de Prestator, se pot depune de Expeditor sau Destinatar in termen de 6 luni, care se calculeaza de la data depunerii trimiterii postale.

Orice reclamatie se poate depune in scris la punctul de lucru sau prin e-mail la adresa office@returneaza.ro.

in vederea solutionarii reclamatiei, persoanele reclamante trebuie sa descrie in cuprinsul reclamatiei pe care o inainteaza evenimentul (fapte, acte si cauze) aferent reclamatiei, sa isi formuleze pretentiile, modalitatea de plata aleasa in cazul despagubirii si informatiile necesare transmiterii despagubirilor, precum si datele de contact (in situatia in care reclamatia se va dovedi intemeiata sa poata fi contactat reclamantul), precum si sa depuna/trimita toate documentele prin care isi intemeiaza pretentiile in vederea efectuarii unor analize corecte si complete (cum ar fi, dupa caz, copie a documentului care atesta plata serviciului postal, copie scrisoare de trasura, proces verbal de constatare intocmit in fata curierului la livrare, facturi doveditoare, ambalaj/produs deteriorat pentru expertiza, fotografii, orice alte date si informatii ce ar putea fi utile solutionarii reclamatiei).

in cazul reclamatiilor, Prestatorul confirma reclamantului primirea reclamatiei si raspunde in scris reclamantului in functie de solicitarea reclamantului, iar in situatia in care acesta nu a indicat o modalitate in acest sens, Prestatorul confirma reclamantului primirea acesteia in functie de modalitatea in care a primit reclamatia, astfel: pentru reclamatiile efectuate in scris depuse la sediul social, Prestatorul va confirma petentului primirea reclamatiei pe loc, la momentul depunerii acesteia, comunicându-i-se numarul sub care aceasta a fost inregistrata; in cazul celor transmise la sediul social prin intermediul unui serviciu postal, Prestatorul va confirma petentului primirea reclamatiei in scris, adresa fiind comunicata de asemenea prin intermediul unui serviciu postal;  in cazul reclamatiilor primite prin intermediul postei electronice, confirmarea reclamatiei se va face de asemenea prin intermediul postei electronice.  Prestatorul tine evidenta tuturor reclamatiilor primite.

Prestatorul va analiza reclamatia luând in calcul atât probele depuse de petent, dar si informatiile/probele relevante furnizate de proprii parteneri ori terte persoane implicate, putând, atunci când este cazul, sa solicite chiar si o expertiza.

Prestatorul va solutiona reclamatia in cel mai scurt timp de la primirea reclamatie, dar cel târziu in termen de 3 luni de zile de la data introducerii acesteia. in cazul reclamatiilor solutionate favorabil, Prestatorul va despagubi utilizatorul in termen de 30 de zile de la data finalizarii analizei reclamatiei prin rezolutie scrisa, plata sumelor datorate reclamantului acordându-se prin virament bancar, fara a depasi, insa, termenul de 3 luni mentionat mai sus.  in cazul respingerii totale sau partiale a pretentiei, Prestatorul va comunica in scris reclamantului motivele acelei decizii.

Dreptul clientului de a depune plângere impotriva Prestatorului decade daca in termen de 1 an de la data depunerii trimiterii postale nu s-a inaintat o plângere catre ANCOM sau nu s-a introdus actiune in justitie (cerere de chemare in judecata).

7.4. Exonerare de responsabilitate pentru indeplinirea serviciilor

Prestatorul nu raspunde pentru pagubele survenite in furnizarea serviciilor postale, daca acestea s-au produs din motive independente de Prestator:

  • forta majora: razboaie, sabotaj, revolte, bombardamente sau alte cazuri de urgenta, dezastre naturale, incendii, greve, amenintare cu bomba, sau in cazul luarii de masuri de catre organele responsabile in baza legii apararii nationale; in acest caz expeditorul are dreptul la restituirea tarifelor achitate, cu exceptia tarifului de asigurare.
  • in situatia in care trimiterea postala s-a obtinut prin confiscarea de catre autoritatile romane sau straine sau in urma trimiterii postale  esuate cauzata de procedurile autoritatilor romane sau din strainatate;
  • daca dauna a fost cauzata de vicii ascunse sau prin adresarea necorespunzatoare;
  • trimiterea a fost primita fara obiectii de catre destinatar, cu exceptia reclamatiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totala ori partiala a continutului trimiterii postale
  • pentru daunele indirecte si câstigurile nerealizate.

Demonstrarea daunelor de mai sus revine in sarcina Prestatorului, inclusiv in privinta deficientei ambalajului si adresarii necorespunzatoare, respectiv in privinta ca dauna a fost cauzata din motive in afara sferei sale de operare, sau pe lânga indeplinirea sa conform contractului, a fost cauzata de alta persoana decât cea care a suferit dauna

7.5.  Cuantumul despagubirii

in cazul deteriorarii, lipsei, pierderii, distrugerii continutului trimiterii postale interne si internationale, Prestatorul este obligat la plata despagubirii dupa cum urmeaza:

A) in caz de pierdere, furt sau distrugere totala:

  1. cu intreaga valoare declarata, pentru o trimitere postala care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata, inclusiv daca respectiva trimitere postala face sau nu obiectul unui serviciu contra ramburs;
  2. cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului, pentru trimiterile postale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata;

in afara acestor despagubiri prevazute la lit. A, se restituie si tarifele incasate la depunerea trimiterii postale.

B) in caz de pierdere ori distrugere partiala sau deteriorare:

  1. cu valoarea declarata pentru partea lipsa, distrusa sau deteriorata ori cu cota-parte corespunzatoare greutatii lipsa din valoarea declarata, pentru trimiterile postale care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata;
  2. cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului, in caz de pierdere partiala, distrugere partiala sau deteriorare a trimiterilor postale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata.

Pierderea completa a continutului este echivalenta cu pierderea trimiterii postale.

in cazul in care expeditorul a declarat o valoare mai mica decât cea reala, despagubirea este la nivelul valorii declarate.

            in cazul pierderii dovezii privind predarea trimiterii postale confirmata in scris de catre destinatar, Prestatotul are obligatia intocmirii si punerii la dispozitia expeditorului a unui duplicat al dovezii de predare.

Prestatorul raspunde pentru trimiterile postale internationale in conformitate cu prevederile legislatiei nationale aplicabila trimiterilor postale interne.

 

7.6. Procedura in cazul trimiterilor postale care au fost gasite dupa despagubire

in situatia in care trimiterea postala sau o parte din continutul acestuia a fost gasit dupa plata sumei de despagubire, Prestatorul va notifica partea despagubita despre aceasta. Prestatorul va returna trimiterea postala despagubitului si, in acest caz, despagubitul nu va restitui suma despagubirii.

8. Reguli privind prelucrarea datelor, protectia datelor si confidentialitatea

8.1. Furnizare de date

Prestatorul este obligat sa furnizeze autoritatilor datele privitoare la prestator, care sunt necesare pentru solicitarea serviciilor, pentru facilitarea accesului, respectiv pentru efectuarea sarcinilor autoritatilor, chiar si daca acestea sunt considerate secrete comerciale.

Prestatorul este obligat sa puna la dispozitia publicului datele definite prin termenii si conditii generale. Conform celor de mai sus, pe parcursul furnizarii datelor, cel care furnizeaza datele este responsabil pentru actualitatea continutului datelor, autenticitatea acestora, punctualitatea si posibilitatea de verificare.

Prestatorul colaboreaza prin furnizarea de date cu autoritatile competente in procedurile acestora - si mai ales in cele penale - pentru depistarea comportamentelor ilegale si/sau pentru prevenirea acestora.

8.2. Protectia datelor cu caracter personal, confidentialitatea

SC DURAS MEDIA SRL este inregistrata la Autoritatea Nationala de supraveghere a prelucrarii datelor cu caracter personal sub numarul 18006, iar acceptarea termenilor si conditiilor de furnizare servicii postale ale DURAS MEDIA SRL presupune acordul clientului de a prelucra datele cu caracter personal in conformitate cu Legea 677/2001.

SC DURAS MEDIA SRL prelucreaza datele cu caracter personal avand functie de identificare de aplicabilitate generala cu respectarea prevederilor art. 8 din Legea 677/2001, precum si ale art. 2 din Decizia nr. 132 a ANSPDCP :

« Art. 8 (1) Prelucrarea codului numeric personal sau a altor date cu caracter personal avand o functie de identificare de aplicabilitate generala poate fi efectuata numai daca: a) persoana vizata si-a dat in mod expres consimtamantul ; b) prelucrarea este prevazuta in mod expres de o dispozitie legala »

Orice prelucrare de date cu caracter personal, (…), poate fi efectuata numai daca persoana vizata si-a dat consimtamântul in mod expres si neechivoc pentru acea prelucrare.

Conform art. 12 din Legea 677/2001 privind informarea persoanei vizate :

« (1) in cazul in care datele cu caracter personal sunt obtinute direct de la persoana vizata, operatorul este obligat sa furnizeze persoanei vizate cel putin urmatoarele informatii, cu exceptia cazului in care aceasta persoana poseda deja informatiile respective : a) identitatea operatorului si a reprezentantului acestuia, daca este cazul ; b) scopul in care se face prelucrarea datelor ; c) informatii suplimentare, precum : destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor ; daca furnizarea tuturor datelor cerute este obligatorie si consecintele refuzului de a le furniza ; existenta drepturilor prevazute de prezenta lege pentru persoana vizata, in special a dreptului de acces, de interventie asupra datelor si de opozitie, precum si conditiile in care pot fi exercitate ; d) orice alte informatii a caror furnizare este impusa prin dispozitie a autoritatii de supraveghere, tinand seama de specificul prelucrarii. (2) in cazul in care datele nu sunt obtinute direct de la persoana vizata, operatorul este obligat ca, in momentul colectarii datelor sau, cel mai tarziu pana in momentul primei dezvaluiri, sa furnizeze persoanei vizate cel putin urmatoarele informatii, cu exceptia cazului in care aceasta persoana poseda deja informatiile respective : a) identitatea operatorului si a reprezentantului acestuia, daca este cazul ; b) scopul in care se face prelucrarea datelor ; c) informatii suplimentare, precum : destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor ; existenta drepturilor prevazute de prezenta lege pentru persoana vizata, in special a dreptului de acces, de interventie asupra datelor si de opozitie, precum si conditiile in care pot fi exercitate ; d) orice alte informatii a caror furnizare este impusa prin dispozitie a autoritatii de supraveghere, tinand seama de specificul prelucrarii.

In conformitate cu prevederile Ordinului nr. 52/2002, cerintele minime de securitate a prelucrarilor de date cu caracter personal care stau la baza adoptarii si implementarii de catre operator a masurilor tehnice si organizatorice necesare pentru pastrarea confidentialitatii si integritatii datelor cu caracter personal, se regasesc in politicile si procedurile proprii de securitate.

Prestatorul si partenerul sau:

  • nu au dreptul sa deschida trimiterile postale;
  • nu vor comunica datele aduse la cunostinta lor pe parcursul indeplinirii serviciului altor persoane - exceptând expeditorul, destinatarul si partenerul Prestatorului - in afara procedurilor autoritatilor competente in acest sens;
  • nu pot preda trimiterea postala - pentru cunoasterea continutului - altor persoane decât expeditorului, destinatarului (respectiv persoanei autorizate sa primeasca trimiterea postala);
  • cu exceptia expeditorului, destinatarului (respectiv persoanei autorizate sa primeasca trimiterea postala ) si a partenerului Prestatorului - nu au dreptul sa furnizeze informatii altor persoane legat de indeplinirea serviciului.

8.3. Responsabilitatea angajatului, a reprezentantului si a colaboratorului postal privind protectia datelor si confidentialitatea

Obligatia protectiei datelor si confidentialitatea sunt aplicabile angajatilor, membrilor, insarcinatilor si partenerilor Prestatorului - chiar si dupa terminarea raportului de munca, raportului de membru, raportului de insarcinare, raportului de cooperare - in acelasi masura ca si Prestatorului, fiind responsabili pentru incalcarea acestora.

9. Dreptul de autor

intregul continut al site-ului www.returneaza.ro - imagini, texte, grafice, simboluri, elemente de grafica web, scripturi, programe si alte date - este proprietatea SC DURAS MEDIA si este aparat de Legea pentru protectia drepturilor de autor si de legile privind proprietatea intelectuala si industriala. Folosirea fara acordul SC DURAS MEDIA SRL a oricaror elemente enumerate mai sus se pedepseste conform legilor in vigoare.
in cazul in care doriti sa ne semnalati o incalcare a dreptului de autor pe acest site, va rugam sa ne trimiteti sesizarea la adresa: office@returneaza.ro .

Prezentul document face parte integranta din oferta comerciala a Duras Media SRL, reprezentând clauzele generale ale contractului individual ce se va considera incheiat intre Solicitant/Expeditor/Client si Duras Media SRL, la momentul acceptarii trimiterii postale in reteaua postala. Contractul individual se incheie prin acceptarea de catre Solicitant/Expeditor  a Termenilor si Conditiilor Generale de Furnizare a Serviciilor Postale, fara a fi necesara intocmirea unui inscris. Atunci când este cazul, prevederile prezentului se completeaza in mod corespunzator cu clauzele inserate in contractul special incheiat intre Duras Media SRL si Solicitant/Client/Expeditor, suplimentar prezentelor conditii generale privind furnizarea serviciilor postale.

Last updated: 2022-02-02 17:07:00

Anexe

Anexa numarul 1.

Obiectele excluse de la transport si cele care pot fi transportate in mod conditionat:

1. Obiectele excluse de la transport:

  • arme: arme de foc, carabina, pusca, munitie, componente ale armei de foc etc.;
  • arme de injunghiere, de taiere, cutite, topor etc., orice instrumente periculoase pentru oameni si animale, care pot curma viata;
  • materiale periculoase omului si animalelor: materiale explozive, explozibili, materiale inflamabile, materiale cu efecte toxice sau caustice, materiale radioactive, materiale infectioase sau cu risc de infectie, solutii periculoase omului, respectiv orice alte materiale, care pot avea efecte nefavorabile, din cauza caracteristicilor sale, asupra celorlalte trimiteri postale respectiv asupra personalului.
  • materiale inflamabile (de exemplu: benzina, motorina, pacura, gaz lichefiat);
  • gaz, dispozitive pirotehnice (de exemplu: spray cu gaz)
  • detergent si toate lichidele si prafurile de curatat
  • toate celelalte obiecte, materiale, substante care teoretic pot pune in pericol viata umana, mediul, siguranta publica, siguranta statului, curierul, respectiv partenerii, colegii si vehiculele de transport.
  • produse periculoase conform ADR;
  • droguri, substante halucinogene, materiale psihotrope, narcotice si alte materiale halucinogene si definite in codul penal;
  • tigari, tutun si alte produse de tutungerie in orice cantitate
  • obiecte care sunt ofensive fata de sentimentele de pietate, cenusa funerara, ramasite umane;
  • probe sanitare (inclusiv fluide corporale si probe de tesut)
  • plate vii, buchet de flori, plante in ghiveci
  • animale vii sau moarte;
  • blana naturala si haine captusite cu blana naturala
  • produse perisabile, infectioase, dezgustatoare;
  • alimente perisabile, alimente inghetate;
  • conserve, compoturi, muraturi;
  • produse sensibile la temperatura, a caror transportare necesita racire sau incalzire;
  • alcool in cantitate comerciala;
  • sampanie, vin spumant;
  • bauturi carbogazoase, bere;
  • bautura spirtoasa, produse alcoolice preparate acasa;
  • produse lichide care nu au fost ambalate in mod corespunzator;
  • bani in numerar (bani de hârtie sau moneda) in orice valuta, mijloace de plata care inlocuiesc banii in numerar: de exemplu card bancar, card debit, bonuri de masa, tichete de vacanta, hârtii valorice (precum documente emise de catre autoritati ale statului, cartele de telefon pre-pay, cartelele SIM activate, timbre nefolosite, vinieta etc.)
  • bijuterii la moda, bijuterii din metale pretioase sau din pietre pretioase
  • metale pretioase (aur, argint, platina), pietre pretioase
  • obiecte care nu pot fi inlocuite sau unice;
  • opere de arta care fac parte din patrimoniul national, opere de arta de mare valoare;
  • obiecte usor casabile din portelan si ceramica, cana, vaza etc.
  • aerosol, dezodorizant, spray etc.
  • cosmetice pe baza de alcool (parfum, lotiune dupa barbierit, acetona etc.)
  • lac de unghii
  • stingator de incendiu
  • obiecte de mobilier: dulap, vitrina cu sau fara geam din sticla, canapea, saltea, pat, masa, fotoliu etc.
  • instrumente casnice de uz sanitar: chiuveta, cada, vas de toaleta, cabina de dus etc.
  • trimitere postala adresata pentru un oficiu postal;
  • produse neambalate
  • produse deteriorate

2. Obiecte care pot fi transportate in mod conditionat:

  • ecran LCD sau cu plasma, monitor cu plasma
  • ecran CRT
  • ecran cu LED
  • mobilier montat pe paleti (conditie: cutie de carton captusita corespunzator)
  • valiza, troller, geamantan, geanta de voiaj

3. Prestatorul nu accepta sa ridice trimiteri postale postale care in mod normal nu sunt supuse interdictiei, in situatiile de mai jos:

  • trimiterea postala consta in bunuri al caror transport este interzis prin dispozitii legale, fie chiar si numai pe o portiune din parcurs;
  • trimiterea postala al carei ambalaj prezinta inscriptii care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, precum si trimiterea postala constând in bunuri care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, daca se depun neambalate sau in ambalaj transparent;
  • trimiterea postala care prezinta etichete sau inscriptii vechi neindepartate.
  • ambalarea este necorespunzatoare conform Termenilor si Conditiilor afisate pe www.returneaza.ro. De exemplu, trimiteri postale legate cu bretele sau sfoara nu pot fi expediate, pentru ca ambalajul se poate desface, se poate agata pe banda, putând provoca astfel chiar si vatamare corporala.

Curierul partenerilor nostri, care se deplaseaza la fata locului, poate refuza preluarea obiectelor mai sus mentionate.

Solicitantul ia la cunostinta ca RETURNEAZA.RO nu va insarcina sau nu va intermedia un transport care este contradictoriu regulamentului Partenerilor.

RETURNEAZA.RO va transporta marfuri lichide sau perisabile, sticla, ecran LCD sau cu plasma, ecran CRT, ecran cu LED, portelan, picturi, cani, vaze, obiecte ceramice, mobilier , marfa defecta, numai in baza unui acord special.

in cazul transportarii artefactelor, vazelor, picturilor si bijuteriilor Returneaza.ro are dreptul (respectând regulile partenerilor) sa solicite poze si documente sustinute de facturi pro-forma care justifica valoarea. Acestea vor fi semnate de catre Solicitant. Documentele necesare pot fi solicitate prin adresa de e-mail office@returneaza.ro sau de la Serviciul Clienti.

De asemenea, transportul marfurilor care depasesc valoarea de 1.000 Euro, bijuteriile la moda, bijuteriile sau obiectele din metale pretioase sau pietre pretioase (inclusiv diamantul industrial), medicamente si produse de ingrijirea sanatatii, probe sanitare (inclusiv fluidele corporale si probele de tesut), microprocesoare si piese electrice se vor transporta numai cu declaratia pe proprie raspundere a Solicitantului si impreuna cu toate documentele legale.

Este obligatia legala a Solicitantului sa anunte RETURNEAZA.RO, daca marfa face parte din materialele periculoase.

Daca in Termenii si Conditiile cu privire la furnizarea serviciilor postale ale partenerilor DURAS MEDIA SRL, se regasesc obiecte excluse de la transport sau obiectele care pot fi transportate in mod conditionat, care nu au fost mentionate separat si in prezenta anexa, acestea  constituie parte integranta a acestor Termeni si Conditii.

DURAS MEDIA isi rezerva dreptul de a modifica lista din prezenta anexa.